Veelgestelde vragen 2017-02-02T12:14:56+00:00

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u het antwoord hieronder, bij onze veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, of heeft u meer hulp nodig? Bel ons op 035 623 45 01 of stuur een mailtje naar info@verbist.nl. We helpen je graag op weg!

Wat is het verschil tussen een restitutiepolis en een naturapolis? 2016-11-14T23:04:47+00:00

Er zijn twee soorten zorgverzekeringen:

  • Restitutiepolis
  • Naturapolis

Bij een restitutiepolis kiest u altijd zelf naar welke arts, therapeut of naar welk ziekenhuis u gaat. Dit heeft geen invloed op de vergoeding.

Bij een naturapolis maakt de verzekeraar afspraken met een aantal zorgverleners. Alleen bij deze zorgverleners krijgt u de volledige vergoeding, zoals die geldt voor uw verzekering. Gaat u naar een andere arts of een ander ziekenhuis? Dan vergoedt de verzekeraar vaak maar 50 tot 80 procent. Door de beperkte vrije zorgkeuze is een naturapolis altijd goedkoper dan een restitutiepolis bij dezelfde verzekeraar.

Wanneer kan ik Verbist Verzekeringen bereiken? 2016-11-14T22:45:49+00:00

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30u tot 21.00u en op zaterdag van 09.00u tot 17.00u op het telefoonnummer 035 623 45 01. U kunt ook een e-mail sturen naar info@verbist.nl, wij proberen altijd zo snel mogelijk op uw mail te reageren. Een bezoek aan ons kantoor is ook mogelijk op afspraak.

Waarom zou ik mijn verzekeringen via Verbist Verzekeringen afsluiten? 2016-11-14T22:45:31+00:00

Ons kleinschalige verzekeringskantoor helpt u graag met al uw verzekeringszaken. We nemen de tijd om te kijken wat uw wensen zijn en welke verzekeringen daarbij aansluiten. Wij bieden uw een uitgebreid, op maat en compleet advies zonder uw wensen uit het oog te verliezen. Bij Verbist Verzekeringen geniet u van het gemak van alles onder 1 dak én een professioneel en persoonlijk advies.

En mocht er onverhoopt iets gebeuren waardoor u aanspraak moet doen op uw verzekering, dan zorgen wij dat het geregeld wordt. Zonder dat het u extra werk oplevert.

Welke zorgverzekering is voor mij geschikt? 2017-02-02T12:14:57+00:00

Om te beginnen zijn er twee soorten zorgverzekeringen: natura en restitutie. Bij een naturaverzekering kunt u alleen terecht bij zorgverleners waar uw verzekeraar een contract heeft. Bij een restitutieverzekering kunt u zelf bepalen naar welke zorgverlener u gaat. Vervolgens kunt u bepalen of u een hoger eigen risico wilt. Het voordeel hiervan is dat de premie die u betaalt omlaag gaat.

Ten slotte kunt u bepalen of en zo ja welke aanvullende zorg u nodig denkt te hebben. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan tandarts, fysiotherapie, psychologische hulp of alternatieve geneeskunde. Met onze handige Zorgverzekeringvergelijker ontdekt u binnen een paar minuten welke verzekering het beste aansluit bij uw wensen. Uiteraard helpen wij u graag als u specifieke vragen heeft over uw situatie.

Wat zijn de wijzigingen in de zorgverzekering van 2017? 2017-02-02T12:14:57+00:00

Ook dit jaar verandert er weer het nodige aan de zorgverzekering. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

  • Borstprotheses voor vrouwen en transgenders zonder borstvorming. Voor vrouwen zonder borstgroei wordt het plaatsen van borstprotheses in 2017 vergoed uit de basisverzekering. Het kan hierbij gaan om één of beide borsten.
  • Bovenooglidcorrectie bij ernstige gezichtsveldbeperking. Met een bovenooglidcorrectie wordt het teveel aan huid weggehaald bij ernstige gezichtsveldbeperking door verslapping of verlamming van de oogleden. Vanaf 2017 is dit opgenomen in de basisverzekering. Wanneer het om een aangeboren afwijking gaat wordt de operatie nu al vergoed uit de basisverzekering.
  • Medisch noodzakelijke besnijdenis. Vanaf 2017 wordt een medisch noodzakelijke besnijdenis vergoed uit de basisverzekering. De specialist bepaalt of er sprake is van medische noodzaak. Een besnijdenis uit geloofsovertuiging wordt niet vergoed.
  • Kortdurend verblijf in een zorginstelling. De zorg is bedoeld voor mensen die tijdelijk niet thuis kunnen blijven of niet naar huis kunnen gaan (na bijvoorbeeld een operatie), maar geen medisch specialistische zorg meer nodig hebben. Tot 1 januari 2017 loopt de vergoeding via een subsidieregeling via de Wet langdurige zorg (Wlz).
  • De leeftijdsgrens voor vervanging van blijvende snij- en hoektanden gaat omhoog. De leeftijdsgrens gaat van 18 naar 23 jaar. In 2017 hebben jongeren tot en met 22 jaar recht op het vervangen van blijvende snij- en hoektanden met implantaten als deze niet zijn aangelegd of door een ongeval geheel ontbreken. Deze situatie moet wel voor het 18e jaar zijn ontstaan en bij de verzekeraar zijn gemeld.
  • Eigen bijdrage gebitsprothese wijzigt. Voor een klikgebit (zowel de verbinding tussen implantaat en prothese als de gebitsprothese zelf) wordt de eigen bijdrage 8% voor de bovenkaak, en 10% voor de onderkaak. Voor de reparatie en het opvullen van volledige gebitsprothesen, betaalt u een eigen bijdrage van 10%.
  • 37 behandelingen oefentherapie (gegeven door een fysiotherapeut) bij etalagebenen. Voor mensen met zogenaamde etalagebenen (claudicatio intermittens) in de 2e fase (pijn door vernauwde bloedvaten in de benen) bestaat vanaf 2017, voor verzekerden van 18 jaar en ouder, aanspraak op 37 behandelingen oefentherapie gegeven door een fysiotherapeut verspreid over een jaar. Ook eerste 20 behandelingen worden vanaf 2017 vanuit de basisverzekering vergoed. De aanspraak op fysio- of oefentherapie voor stadium 3 (ischemische rustpijn) blijft ongewijzigd.

Wilt u meer weten over de wijzigingen in de zorg? Dan verwijzen wij u graag door naar de website van de Rijksoverheid. U kunt ook contact met ons opnemen voor meer informatie.

Is Verbist Verzekeringen onafhankelijk? 2016-11-14T22:53:49+00:00

Wij zijn een volledig onafhankelijk verzekeringskantoor. We hebben geen binding met welke financiële instelling dan ook.

Hoe neem ik contact op met Verbist Verzekeringen? 2017-02-02T12:14:57+00:00

U kunt ons bellen op het nummer 035 623 45 01. Als u liever een mail stuurt kan dat ook, richt u deze dan aan info@verbist.nl. Wilt u een bezoek brengen aan ons kantoor in Hilversum? Bel of e-mail ons dan van tevoren, dan plannen we een afspraak in.

Ik heb schade, hoe geef ik dit door? 2017-02-02T12:14:57+00:00

U heeft schade. Dat is natuurlijk heel vervelend, maar wij nemen u al het werk uit handen. Het enige wat u hoeft te doen, is de schade aan ons doorgeven. Dat kan telefonisch (035 623 45 01) of via de mail. U kunt de schadeformulieren downloaden op onze homepage.

Voor welke verzekeringen kan ik bij Verbist Verzekeringen terecht? 2016-11-14T22:54:45+00:00

U kunt bij ons terecht voor alle soorten verzekeringen. Van reisverzekeringen tot levensverzekeringen en van WA-verzekeringen tot inboedelverzekeringen. Maar ook voor financieringen, hypotheken en vermogensbeheer bent u bij Verbist Verzekeringen aan het goede adres.

Ik wil overstappen naar een goedkopere zorgverzekering. Hoe pak ik dat aan? 2017-02-02T12:14:57+00:00

Onze handige Zorgverzekeringvergelijker helpt u een heel eind op weg. U kunt hier heel gemakkelijk kijken welke zaken u wel en niet hoeft te verzekeren. Komt u er niet helemaal uit of heeft u toch nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van Verbist Verzekeringen? 2017-02-02T12:14:57+00:00

Download onze algemene voorwaarden hier.