Veelgestelde vragen2024-03-14T14:22:08+01:00
  • Verbist Verzekeringen Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u het antwoord hieronder, bij onze veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, of heeft u meer hulp nodig? Bel ons op 035 623 45 01 of stuur een mailtje naar info@verbist.nl. We helpen u graag op weg!

Wat is het verschil tussen een restitutiepolis en een naturapolis?2016-11-14T23:04:47+01:00

Er zijn twee soorten zorgverzekeringen:

  • Restitutiepolis
  • Naturapolis

Bij een restitutiepolis kiest u altijd zelf naar welke arts, therapeut of naar welk ziekenhuis u gaat. Dit heeft geen invloed op de vergoeding.

Bij een naturapolis maakt de verzekeraar afspraken met een aantal zorgverleners. Alleen bij deze zorgverleners krijgt u de volledige vergoeding, zoals die geldt voor uw verzekering. Gaat u naar een andere arts of een ander ziekenhuis? Dan vergoedt de verzekeraar vaak maar 50 tot 80 procent. Door de beperkte vrije zorgkeuze is een naturapolis altijd goedkoper dan een restitutiepolis bij dezelfde verzekeraar.

Wanneer kan ik Verbist Verzekeringen bereiken?2016-11-14T22:45:49+01:00

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30u tot 21.00u en op zaterdag van 09.00u tot 17.00u op het telefoonnummer 035 623 45 01. U kunt ook een e-mail sturen naar info@verbist.nl, wij proberen altijd zo snel mogelijk op uw mail te reageren. Een bezoek aan ons kantoor is ook mogelijk op afspraak.

Waarom zou ik mijn verzekeringen via Verbist Verzekeringen afsluiten?2016-11-14T22:45:31+01:00

Ons kleinschalige verzekeringskantoor helpt u graag met al uw verzekeringszaken. We nemen de tijd om te kijken wat uw wensen zijn en welke verzekeringen daarbij aansluiten. Wij bieden uw een uitgebreid, op maat en compleet advies zonder uw wensen uit het oog te verliezen. Bij Verbist Verzekeringen geniet u van het gemak van alles onder 1 dak én een professioneel en persoonlijk advies.

En mocht er onverhoopt iets gebeuren waardoor u aanspraak moet doen op uw verzekering, dan zorgen wij dat het geregeld wordt. Zonder dat het u extra werk oplevert.

Welke zorgverzekering is voor mij geschikt?2024-03-14T14:28:04+01:00

Om te beginnen zijn er twee soorten zorgverzekeringen: natura en restitutie. Bij een naturaverzekering kunt u alleen terecht bij zorgverleners waar uw verzekeraar een contract heeft. Bij een restitutieverzekering kunt u zelf bepalen naar welke zorgverlener u gaat. Vervolgens kunt u bepalen of u een hoger eigen risico wilt. Het voordeel hiervan is dat de premie die u betaalt omlaag gaat.

Ten slotte kunt u bepalen of en zo ja welke aanvullende zorg u nodig denkt te hebben. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan tandarts, fysiotherapie, psychologische hulp of alternatieve geneeskunde. Bekijk de verschillende opties in onze zorgverzekeringstool. en ontdek binnen een paar minuten welke verzekering het beste aansluit bij uw wensen. Uiteraard helpen wij u graag als u vragen heeft over uw situatie.

Wat zijn de wijzigingen in de zorgverzekering van 2024?2024-03-14T14:29:40+01:00

Ook dit jaar verandert er weer het nodige aan de zorgverzekering. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

  • Valpreventie voor ouderen
    Voor ouderen met een hoog valrisico is een vergoeding opgenomen voor de valrisicobeoordeling en een valpreventieve beweeginterventie.
  • Flexibelere kraamzorg
    Kraamzorg kan in uitzonderlijke gevallen flexibeler worden ingezet tot 6 weken na de bevalling in plaats van tot 10 dagen na de bevalling.
  • Paramedische herstelzorg na COVID-19 verlengd
    Extra paramedische herstelzorg na COVID-19 wordt verlengd tot 1 januari 2025. Er is recht op maximaal 50 behandelingen fysiotherapie, 10 uur extra ergotherapie en 7 uur extra diëtetiek (binnen 6 maanden). Bekijk alle voorwaarden op de website van het Zorginstituut Nederland.
  • Overgewicht en obesitas bij kinderen
    Voor kinderen met overgewicht en obesitas is een vergoeding opgenomen voor de begeleiding door de Centrale Zorgverlener en voor de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI).

Wilt u meer weten over de wijzigingen in de zorg? Dan verwijzen wij u graag door naar de website van de Rijksoverheid. U kunt ook contact met ons opnemen voor meer informatie.

Is Verbist Verzekeringen onafhankelijk?2016-11-14T22:53:49+01:00

Wij zijn een volledig onafhankelijk verzekeringskantoor. We hebben geen binding met welke financiële instelling dan ook.

Hoe neem ik contact op met Verbist Verzekeringen?2017-02-02T12:14:57+01:00

U kunt ons bellen op het nummer 035 623 45 01. Als u liever een mail stuurt kan dat ook, richt u deze dan aan info@verbist.nl. Wilt u een bezoek brengen aan ons kantoor in Hilversum? Bel of e-mail ons dan van tevoren, dan plannen we een afspraak in.

Ik heb schade, hoe geef ik dit door?2017-02-02T12:14:57+01:00

U heeft schade. Dat is natuurlijk heel vervelend, maar wij nemen u al het werk uit handen. Het enige wat u hoeft te doen, is de schade aan ons doorgeven. Dat kan telefonisch (035 623 45 01) of via de mail. U kunt de schadeformulieren downloaden op onze homepage.

Voor welke verzekeringen kan ik bij Verbist Verzekeringen terecht?2016-11-14T22:54:45+01:00

U kunt bij ons terecht voor alle soorten verzekeringen. Van reisverzekeringen tot levensverzekeringen en van WA-verzekeringen tot inboedelverzekeringen. Maar ook voor financieringen, hypotheken en vermogensbeheer bent u bij Verbist Verzekeringen aan het goede adres.

Ik wil overstappen naar een goedkopere zorgverzekering. Hoe pak ik dat aan?2017-02-02T12:14:57+01:00

Onze handige Zorgverzekeringvergelijker helpt u een heel eind op weg. U kunt hier heel gemakkelijk kijken welke zaken u wel en niet hoeft te verzekeren. Komt u er niet helemaal uit of heeft u toch nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van Verbist Verzekeringen?2024-03-14T14:21:38+01:00

Download onze algemene voorwaarden hier.

Ga naar de bovenkant